csütörtök, január 15, 2009

Csehországba utaztunk

Iskolánk megnyerte a Academy of Central European Schools pályázatot. Ezen belül lehetőség nyílt 3 ország - Csehország, Horvátország és Magyarország- kultúrájának megismerésére. A program nyító állomása Csehország lett. Iskolánkat 9 tizedikes tanuló képviselte 2 kisérő tanárral.

2008. nov. 2-án reggel fél 10-kor indult a vonatunk a Keleti-pályaudvarról. Első uticélunk Brunnoba vezetett. 4 óra vonatozás után érkeztünk meg. Csomagjainkat itt András bácsi átvette és Táborba vitte. 2 óra várakozás után indult a buszunk. 7 óra körül érkeztünk meg a buszpályaudvarra, ahol az elszállásoló családok már vártak ránk. Az estét a családoknél töltöttük, elhelyezkedtünk és beszélgettünk.

Másnap a cseh diákok iskolájába mentünk. Itt délelött játékokat játszottak velünk. A játékok nagy részénél csoportokba voltunk osztva. Minden csoportban volt horvát, magyar és cseh diák is. Dél körül a suli menzáján kaptunk ebédet meg teát. Délután a várossal való ismerkedés különböző feladatok megoldásával történt. Leveleket kellett felkutatnunk melyek egy étterembe vagy egy boltba vezettek el. Minden levél tartalmazott egy feladatot és ennek megoldása után egy kis segítséget kaptunk, hogy hol lehet a következő levél. A nap végén hazamentünk, voltak akik vásárolni vagy vacsorázni mentek vagy átmentek egymáshoz és filmet néztek.

A következő nap Prága nevezetességeihez látogattunk el.
Megnéztük: Károly-híd, Óvárosi hídtorony, Vencel tér, Óvárosi tér, Hradzsin, Szent Miklós templom. Majd kaptunk egy óra vásárlási lehetőséget Prága főterén. Utána visszaindultunk Táborba ahol már csak a bepakolás várt ránk.

Én személyesen az utolsó nap estéjén éreztem magam a legjobban, sokat nevettünk, videókat néztünk, és viccelődtünk a cserediákommal. (Pedig az elején ettől féltem a legjobban, hogy nem értjük meg egymást.) Útban hazafelé élményeinket gazdagítottuk Brunno városának élményeivel. A késő esti órákban fáradtan értünk haza. A 4 nap eseményeit a kezdetektől a zárásig amatőr fotósunk, Kati néni rögzítette.